+30 2310 252528

    • w-facebook

    5 τροφές που βελτιώνουν τον αιματοκρίτη

    October 2, 2018

     

    Ο αιματοκρίτης είναι ένας δείκτης που εκφράζει το ποσοστό του όγκου που καταλαμβάνουν τα ερυθρά αιμοσφαίρια ανά μονάδα όγκου αίματος. Ο χαμηλός αιματοκρίτης συνεπάγεται ότι τα διάφορα όργανα του σώματος δεν λαμβάνουν αρκετό οξυγόνο.

     

    Μικρή παροδική πτώση του αιματοκρίτη δημιουργείται από τις ιώσεις, την κόπωση, το stress και την αϋπνία. 

     

    Η πιο συνήθης περίπτωση που δημιουργεί μεγάλη και σταθερή πτώση είναι η αναιμία. Ακόμη, τέτοιου είδους πτώση μπορεί να δημιουργηθεί από  την κατάκλιση, την ανεπαρκής διατροφή, τις ορμονικές διαταραχές, την λήψη ορισμένων φαρμάκων, την κύηση και την υπερφόρτωση του οργανισμού με υγρά.

     

    Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα που εμφανίζονται από την αναιμία είναι η ζάλη, η εύκολη κόπωση, η δύσπνοια, το αίσθημα ταχυκαρδίας, η απώλεια αντοχής, η αδυναμία συγκέντρωσης, η λιποθυμική τάση.

     

    Η αναιμία, οφείλεται συνήθως στην έλλειψη σιδήρου. Παρακάτω σου παραθέτουμε ορισμένες τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο και βοηθούν σημαντικά στην βελτίωση του αιματοκρίτη σας.

     

    1. Κόκκινο κρέας

     
    Το κόκκινο κρέας, όπως το μοσχάρι, είναι μια πλούσια πηγή σιδήρου. Το κόκκινο κρέας είναι επίσης μια πλούσια πηγή σεληνίου και βιταμινών του συμπλέγματος B(Β1, Β3, Β6), και ιδιαίτερα της B12, η οποία συμβάλλει σημαντικά στην σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος και κατ' επέκταση όλου του σώματος.

     


    2. Όσπρια

     
    Τα όσπρια, όπως οι φακές, είναι επίσης καλές πηγές σιδήρου. Πρέπει ωστόσο να επισημανθεί πως ο σίδηρος που βρίσκεται στις φυτικές τροφές (μη αιμικός) δεν απορροφάται τόσο καλά όσο αυτός που βρίσκεται στις ζωικές.

     


    3. Αρακάς

     

    Ο αρακάς, έχει σημαντική περιεκτικότητα σε σίδηρο. Ακόμη, έχει αντιγηραντικές ιδιότητες, βοηθά σημαντικά στην υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου, συμβάλλει στην ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα και στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας.

     

     

    4. Συκώτι

     


    Όταν πρόκειται για περιεκτικότητα σε σίδηρο, το συκώτι -και ιδιαίτερα το μοσχαρίσιου- είναι ο βασιλιάς, παρέχοντας σου περίπου  11mg σιδήρου ανά μία μερίδα 85γρ. Ακόμη, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, σελήνιο και ψευδάργυρο, δίνοντας του αντιοξειδωτικές και άλλες ιδιότητες.

     


    5. Κακάο σε σκόνη

     
    Ναι, το κακάο σε σκόνη έχει ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο. Ακόμα, η αντιοξειδωτική και η καρδιοπροστατευτική του δράση, η συμβολή του στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού και η βελτίωση της διάθεσης που επιφέρει, το καθιστούν μια τροφή με σημαντικά οφέλη για τον οργανισμό σου. 


    Bonus:  Στην καλή απορρόφηση του σιδήρου βοηθούν οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη C και βήτα καροτένιο. Οι ουσίες αυτές υπάρχουν στα καρότα, στις πιπεριές, στην ντομάτα, στο λεμόνι και στο πορτοκάλι.

     

    Εάν θέλεις να λαμβάνεις συμβουλές ευεξίας σαν και αυτή, αλλά και προσφορές στις υπηρεσίες μας γίνε μέλος της κοινότητας μας  http://bit.ly/healing-art-community

    Please reload

    Featured Posts

    5+1 τρόποι για να αποτοξινωθείς και να επανέλθεις μετά από την Πασχαλινή περίοδο

    April 12, 2018

    1/2
    Please reload

    Recent Posts