+30 2310 252528

    • w-facebook

    5 Συμβουλές για έναν καλύτερο ύπνο

    September 25, 2018

     

    Ο ύπνος είναι σημαντικός και μας δίνει ενέργεια και όρεξη για ζωή. Παρόλα αυτά, ακόμα και αν οι έρευνες υποδεικνύουν την σημαντικότητα του ύπνου στην ποιότητα ζωής μας, εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο δεν αφιερώνουν επαρκή χρόνο γι' αυτόν ή πάσχουν ήδη από διαταραχές ύπνου. 

     

    Παρότι οι λόγοι για τους οποίους πρέπει να κοιμόμαστε σωστά και επαρκώς είναι σχετικά γνωστοί, σε αυτό το άρθρο θέλαμε να εστιάσουμε σε ορισμένες πρακτικές συμβουλές για το πως μπορούμε να έχουμε έναν καλύτερο ύπνο - και να αδράξουμε τα πολυπόθητα οφέλη του.

     

     

    Βάλε την σωματική άσκηση στην καθημερινότητα σου

     

    Η έντονη άσκηση είναι καλύτερη, αλλά ακόμη και η ελαφριά άσκηση, όπως για παράδειγμα μια 45λεπτη βόλτα, μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για τον οργανισμό σου και την "προετοιμασία" του για τον επερχόμενο ύπνο της ημέρας. Ακόμη, ορισμένες μέθοδοι άσκησης, όπως η yoga και το pilates, βοηθούν στην αποκατάσταση της ψυχικής ισορροπίας και στην βελτίωση της ποιότητας του ύπνου. Φυσικά και η άσκηση μόνο καλό μπορεί να κάνει, αλλά προσπάθησε να αποφεύγεις την άσκηση κατα τις  μεταμεσονύκτιες ώρες διότι στην ουσία "κλέβεις" ώρες ύπνου, αν χρειαστεί να σηκωθείς νωρίς το επόμενο πρωί - άρα μειώνεις την ποιότητα του ύπνου σου.

     

     

    Κράτησε σταθερό πρόγραμμα ύπνου

     

    Για να το πετύχεις, ξεκίνα να ξυπνάς και να κοιμάσαι τις ίδιες ώρες καθόλη την διάρκεια της εβδομάδας, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα. Επίσης, αν σε κάποιες κουραστικές μέρες ο μεσημεριανός ή απογευματινός ύπνος μοιάζει απαραίτητος, σε περίπτωση που σου δημιουργεί αϋπνία το βράδυ, καλό θα ήταν να τον αποφεύγεις. Μην ξεχνάς, ότι η μεσημεριανή σιέστα σε καμιά περίπτωση δεν αντικαθιστά τον βραδινό ύπνο και ότι ο μόνος τρόπος να αναπληρώσεις την έλλειψή του είναι με έναν επόμενο γεμάτο βραδινό ύπνο.

     

     

    Διατήρησε μια υγιεινή διατροφή

     

    Μια υγιεινή διατροφή μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην βελτίωση του ύπνου σου. Αν καταναλώνεις ιδιαίτερες ποσότητες junk food ή τρως μεγάλες ποσότητες φαγητού σε “λάθος” ώρες (δηλαδή κυρίως βραδινές), επηρεάζεις αρνητικά την υγεία αλλά και τον ύπνο σου. Αντίθετα, μια υγιεινή διατροφή πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία συμβάλλει σημαντικά στο να κοιμάσαι καλύτερα. Τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια περιέχουν πολλά μέταλλα όπως το μαγνήσιο και το κάλλιο, που βοηθούν στην καλύτερη ποιότητα του ύπνου και μειώνουν τον χρόνο που χρειάζεται ο οργανισμός για να αποκοιμηθεί. 

     

     

    Απέφυγε την υπερβολική καφεΐνη

     

    Η καφεΐνη είναι εξαιρετικά εθιστική και υπάρχει σε μια μεγάλη ποικιλία τροφίμων και ποτών, όπως στον καφέ, την σοκολάτα και το τσάι. Μελέτες έχουν δείξει πως αν δεν γίνεται κατανάλωση καφεΐνης μετά τις 3 το μεσημέρι, τότε η ποιότητα του ύπνου είναι πολύ καλύτερη, αλλά και ο χρόνος μετάβασης πολύ μικρότερος. Σε περίπτωση που συνεχίσεις να δυσκολεύεσαι, δοκίμασε λίγο ζεστό γάλα. Το ζεστό γάλα σχετίζεται με την τρυπτοφάνη που προκαλεί την υπνηλία στον οργανισμό μας. Επίσης, σύμφωνα με ορισμένους ψυχολόγους το ζεστό γάλα βοηθά καθώς επαναφέρει ασυνείδητα αναμνήσεις προετοιμασίας για ύπνο από την βρεφική και παιδική μας ηλικία.

     

     

    Δοκίμασε ένα χαλαρωτικό μασάζ

     

    Όπως υποδηλώνει και το όνομα του, το χαλαρωτικό μασάζ θα χαλαρώσει το σώμα και τους μύες σου και θα προσφέρει μια γενικότερη αίσθηση ευεξίας. Πιο συγκεκριμένα, το χαλαρωτικό μασάζ ηρεμεί το νευρικό σύστημα, μειώνει το άγχος, αποσυμφορίζει το λεμφικό σύστημα και ανακουφίζει τον πόνο από χρόνιες παθήσεις, συμβάλλοντας ακόμα περισσότερο στην καλύτερη ποιότητα του ύπνου μας.

     

     

    Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για το χαλαρωτικό μασάζ και τις ευεργετικές του ιδιότητες, πατήστε εδώ

     

     

     

    Please reload

    Featured Posts

    5+1 τρόποι για να αποτοξινωθείς και να επανέλθεις μετά από την Πασχαλινή περίοδο

    April 12, 2018

    1/2
    Please reload

    Recent Posts