+30 2310 252528

    • w-facebook

    Προσωπικές εμπειρίες & χρήσιμες πρακτικές που με βοήθησαν κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης

    September 26, 2018

     

    Μετά από 9 μήνες ανασφάλειας και απόλυτης χαράς, ταυτόχρονα, έφερα στον κόσμο το παιδί μου.

     

    Όπως πολλές γυναίκες πριν από εμένα, πολλά πράγματα τα ανακάλυψα στην πορεία. Ευτυχώς όμως, έλαβα και αρκετές χρήσιμες συμβουλές που βοήθησαν να μην χρειαστεί να ανακαλύψω τον τροχό από την αρχή.

     

    Τρεις μήνες μετά από την γέννηση του παιδιού μου, αποφάσισα να μοιραστώ μαζί σας αυτό το μοναδικό ταξίδι, μαζί με όλες τις προκλήσεις και τις ανησυχίες που αντιμετώπισα, καθώς και όλα εκείνα που με βοήθησαν να απολαύσω αυτήν την μοναδική γυναικεία εμπειρία.

     

     

    Το ταξίδι της εγκυμοσύνης: Προκλήσεις και ανησυχίες

     

    Όλοι όσοι με γνωρίζετε, ξέρετε πως η δουλειά μου είναι κάτι που με χαρακτηρίζει και στο οποίο είμαι απόλυτα αφοσιωμένη.

     

    Πριν από περίπου ένα χρόνο άρχισα να νιώθω ένα έντονο αίσθημα κόπωσης, που σταδιακά συνοδεύοταν και από κάποια ακόμα συμπτώματα. Έκανα 2 tests εγκυμοσύνης τα οποία ήταν αρνητικά και άρχισα να σκέφτομαι πως μάλλον έχω εξουθενωθει.

     

    Όμως, λίγο καιρό αργότερα, και με τη συμβουλή της γυναικολόγου μου, εκανα την εξεταση της β-χοριακης και έμαθα πως τελικά ήμουν έγκυος. Όπως καταλαβαίνετε, μέσα σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα, το αρνητικό συναίσθημα της κόπωσης μετατράπηκε στην απόλυτη ευτυχία. Λίγα λεπτά μετά, το συναίσθημα της απόλυτης ευτυχίας έφερε το συναίσθημα της ανασφάλειας, καθώς η εγκυμοσύνη ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για μένα. Η ανασφάλεια έφερε μαζί της και τον φόβο.

     

    Τον φόβο μην χάσω αυτό το δώρο που η φύση μου έδωσε. Τον φόβο της αποβολής, ο οποίος με συνόδευε σε όλο το 1ο τρίμηνο. Σε αυτό το σημείο δυσκολεύτηκα να το συζητήσω με οποιονδήποτε, ακόμα και με τους πιο κοντινούς μου ανθρώπους, γιατί πάντα η απάντηση ήταν “όλα θα πάνε καλά, μην το σκέφτεσαι, χαλάρωσε” το οποίο πραγματικά δεν βοηθά την κατάσταση.

     

    Το πρώτο 3μηνο
     

    Ο φόβος της αποβολής μειωνόταν όσο περνούσαν οι μέρες, αλλά σε αυτή την φάση άρχισε να αυξάνεται η ανασφάλεια μου και για κάτι ακόμα, το μέλλον της επιχείρησης μου.

     

    Μιας και η δουλειά μου περιλαμβάνει μεγάλη σωματική προσπάθεια, ήδη από το πρώτο κιόλας διάστημα άρχισα να νιώθω μεγαλύτερη κόπωση κάνοντας τις πιο επιβαρυντικές, για μένα, θεραπείες. Έτσι άρχισα να ελαττωνω τις θεραπείες που έκανα για να μπορέσω να ανταποκριθώ.

     

    Τον 3ο μήνα όμως έπαθα λουμπαγκο. Και αυτό μου υπέδειξε τρανταχτά πλέον πως ήταν η ώρα να σταματήσω, και τον 4ο μήνα σταμάτησα να εκτελώ οποιαδήποτε θεραπεία, μεταβαίνοντας πλέον σε έναν πιο συμβουλευτικό ρόλο για την εταιρία. Με αυτό τον τρόπο θεώρησα ότι θα μπορούσα να ελαττώσω την καθημερινή κόπωση μεν αλλά από την άλλη να συνεχίσω να βοηθάω την ομάδα της Healing Art να συνεχίσει να αναπτύσσεται και να μπορεί να αναλάβει ακόμα περισσότερα καθήκοντα.

     

    Από τον 3ο μέχρι το 9ο μήνα
     

    Μετά το πέρας του πρώτου τριμήνου, ο φόβος της αποβολής αντικαταστάθηκε πλήρως από την αβεβαιότητα για την υγεία του μωρού. Κάθε φορά, περίμενα τον επόμενο υπέρηχο για να δω το πλασματάκι που είχα μέσα μου, να το ακούσω, να σιγουρευτώ πως είναι καλά. Η καθημερινότητα μου για τους επόμενους έξι μήνες περιλάμβανε ορισμένες ώρες στην δουλειά, έχοντας περισσότερο συμβουλευτικό χαρακτήρα, αρκετό φαγητό, γυμναστική και εξόδους με τις φίλες μου. Σε αυτές τις κοινωνικές εξόδους, μου έλειψε η απόλαυση ενός ποτού, αλλά ας είναι καλά οι ζυθοποιίες που έχουν παρασκευάσει τις μπύρες ανευ και έτσι έπαιρνα μια μικρή δόση απόλαυσης :)

     

    Η γέννα και η επιστροφή στο σπίτι
     

    Η διάρκεια της γέννας μου κράτησε 14 ώρες και δεν ήταν εύκολη. Όταν όμως έφτασε η τελική και αξέχαστη στιγμή της ολοκληρωσης, έπιασα επιτέλους στα χέρια μου αυτό το μοναδικό πλάσμα που κυοφορούσα για 9 μήνες. Ήταν η πιο ευτυχισμένη στιγμή στην ζωή μου!

     

    Με την επιστροφή στο σπίτι μαζί με αυτήν την απόλυτη χαρά ξεκίνησε και η ανασφάλεια για το αν είμαι καλή μητέρα. Όλα τα συγγενικά πρόσωπα ξεκίνησαν να δίνουν συμβουλές σχετικά με το τι πρέπει να κάνω και τι δεν πρέπει και να συγκρίνουν το δικό μου παιδί με το δικό τους, σχετικά με το κλάμα, το φαγητό κ.α. , γεγονός που αντί να με καθησυχάζει, άρχισε να με πιέζει ακόμα περισσότερο.

     

    Τι έμαθα από την εγκυμοσύνη και ποιες συμβουλές θα έδινα

     

    Έχοντας πια μοιραστεί μαζί σας εν συντομία αυτό το ταξίδι των 9 μηνών, θα ήθελα να μοιραστώ τις προσωπικές συμβουλές που θα έδινα σε κάποια καλή φίλη μου μόλις έμαθε ότι είναι έγκυος.

     

    Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να επισημάνω πως σίγουρα κάθε εγκυμοσύνη είναι διαφορετική, όπως και κάθε άνθρωπος, έτσι και αυτές οι συμβουλές αποτελούν ένα προσωπικό αλλά ειλικρινές απόσταγμα μου από αυτήν την εμπειρία.

     

    • Προσπάθησε να μην βομβαρδίζεσαι από πληροφορίες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση ισχύει το less is more. Προσωπικά, με βοήθησαν πολύ το eimaimama.gr και  applications όπως το BabyCenter, που μου έδιναν πληροφορίες σχετικά με την εγκυμοσύνη, το μωρό και τις διαστάσεις του, κάνοντας με έτσι να νιώθω πιο κοντά σε αυτό.

    • Παρέμεινε δραστήρια. Μην εγκαταλείπεις τελείως τις αθλητικές σου δραστηριότητες. Στην δική μου περίπτωση, με βοήθησε πολύ η γυμναστική που συνέχισα να κάνω, όπως και η aqua yoga που ξεκίνησα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης.

    • Μην ξεχνάς την κοινωνική ζωή σου. Μην εγκαταλείπεις τελείως τις βόλτες με τις φίλες ή τον σύντροφο σου, για φαγητό ή ποτό. Προσωπικά, όλες αυτές οι κοινωνικές συναναστροφές έκαναν ακόμη πιο όμορφη την περίοδο της εγκυμοσύνης μου.

    • Οραματίσου την γέννα σου. Μιας και ο φόβος και η ανησυχία υπάρχουν σε μεγάλο μέρος της εγκυμοσύνης, είναι σημαντικό να το επεξεργαστείτε μέσα σας και να προετοιμαστείτε ψυχολογικά. Μεγάλη βοήθεια για μένα ήταν τα σεμινάρια τοκετού που παρακολούθησα, καθώς μου δώσαν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα.

    • Δοκίμασε το Μασάζ Εγκυμοσύνης. Έκανα μασάζ εγκυμοσύνης σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση. Με βοήθησε σημαντικά να καταπολεμήσω την κατακράτηση, τις κράμπες και τα πιασίματα και να παραμείνω πλήρως λειτουργική. Ήταν μια πολύ σημαντική στιγμή για μένα, καθώς πλέον μπόρεσα να νιώσω όπως οι πελάτες που τους έκανα την θεραπεία. Μπόρεσα να καταλάβω τι προσφέρω.

    • Δέξου βοήθεια. Δεν εισαι σούπερ ήρωας! Μην προσπαθείς να τα κάνεις όλα μόνη σου. Δώσε χώρο στον σύζυγο να πάρει πρωτοβουλίες, ζητά την βοήθεια του. Ακόμη, δώσε χώρο στα άλλα οικεία πρόσωπα σου να σε βοηθήσουν. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω ολες τις φίλες και πελάτισσες μου και ιδιαίτερα την Ολίβια, την Μαρία και την Αντιγόνη, για την “προίκα” που τόσο απλόχερα μου προσέφεραν. Είναι πολύ όμορφο να περνούν παιδικά αντικείμενα και γνώσεις από μαμά σε μαμά.

    • Πάρε ΕΣΥ τις αποφάσεις για το παιδί ΣΟΥ. Είτε ακολουθήσεις συμβουλές άλλων είτε πάρεις την δική σου απόφαση, η φροντίδα και η ανατροφή του παιδιού σου είναι και θα είναι για πάντα δική σου. Οι αποφάσεις σχετικά με τον θηλασμό ή με τον αν θα κοιμάται το παιδί στο κρεβάτι σου είναι καθαρά δική σου απόφαση. Προσωπικά, άκουσα τις συμβουλές των κοντινών μου προσώπων, αλλά στο τέλος έκανα αυτό που νόμιζα εγώ καλύτερο. Και ναι, δεν θα είναι πάντα τόσο εύκολο όσο ακούγεται, προετοιμάσου.

     

    Σε μια φίλη που θα βρίσκονταν στην ίδια θέση με εμένα όσον αφορά την δουλειά και την επιχειρηματικότητα, θα έδινα τις παρακάτω συμβουλές:

     

    • Αποστασιοποιήσου σταδιακά από τις καθημερινές δραστηριότητες της δουλειάς: Δεν είναι καθόλου εύκολο, το ξέρω, αλλά δεν θα το μετανιώσεις. Γιατί στο τέλος, βοηθάει πολύ και εσένα αλλά και τους πελάτες. Στην δική μου περίπτωση, σταμάτησα την δουλειά στον 4ο μήνα, αλλά συνέχισα να πηγαίνω για 4-5 ώρες την ημέρα μέχρι και τον 9 μήνα, έχοντας πιο συμβουλευτικό ρόλο, μπόρεσα να βρώ χρόνο να μιλήσω ουσιαστικά με τους πελάτες μας και να ενισχύσω ακόμα περισσότερο τον προσωποκεντρικό χαρακτήρα της επιχείρησης.

    • Δώσε ιδιαίτερο βάρος στην σωστή εκπαίδευση της ομάδας σου: Η γνώση και η εκπαίδευση είναι για να μοιράζονται. Στην δική μου περίπτωση, με βοήθησε πολύ η εκπαίδευση που είχα δώσει στα κορίτσια, καθώς με την δική μου απομάκρυνση από τις θεραπείες, αναδείχθηκαν ακόμη περισσότερο και διατήρησαν την επιχείρηση.

    • Παρέμεινε δραστήρια για να είσαι καλά και εσύ και η επιχείρησή σου. Επειδή όπως προανέφερα ότι η δουλειά μου σημαίνει πραγματικά πολλά για μένα, η παρουσία μου έστω και με έναν πιο “ήπιο” ρόλο βοηθούσε τόσο την επιχείρηση όσο και εμένα την ίδια.

     

    Επίσης, μια συμβουλή σε όσους δίνουν συμβουλές

     

    • Σταματήστε να αναφέρεστε στο μάτι (!). Πολλοί μου έλεγαν να μην αναφέρω πως είμαι έγκυος, ειδικά στην αρχή, για το “κακό μάτι”. Η απάντηση μου σε αυτό είναι πως τα άτομα που το είπα και χάρηκαν μαζί μου θα ήταν και δίπλα μου σε περίπτωση που συνέβαινε κάτι.

    • Να θυμάστε πως οι ορμόνες είναι “επικίνδυνος” παράγοντας. Μην λέτε συνέχεια πως όλα θα πάνε καλά και μην δίνετε συνεχώς συμβουλές. Το “όλα θα πάνε καλά” μου θυμίζει την ατάκα “μην αγχώνεσαι” γιατί και οι δύο φέρνουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα σε αυτήν που το ακούει. Γενικότερα φροντίστε να είστε λίγο πιο προσεκτικοί, απ’ ότι συνήθως, στο πως επικοινωνείτε τις σκέψεις και τις ανησυχίες σας.

    • Μην κάνετε συγκρίσεις με την δική σας περίπτωση. Κάθε εγκυμοσύνη και κάθε παιδί είναι διαφορετικά. Μην μπαίνετε στον πειρασμό να συγκρίνετε και μην δίνετε συνεχώς συμβουλές (ξέρω το ξαναείπα πριν αλλά είναι σημαντικό). Κάντε το με την μορφή συζήτησης και όχι σαν συμβουλευτική μητρότητας.

     

    Προς όλες τις νέες ή μελλοντικές μητέρες εκεί έξω θα ήθελα να δώσω μια τελευταία συμβουλή, την οποία μου είχε δώσει μια καλή φίλη και πελάτισσα, η Ευθυμία, και με βοήθησε πραγματικά πολύ.

     

    Μην ξεχνάς ποτέ πως είσαι η καλύτερη μητέρα που υπάρχει για το μωρό σου. Εσένα επέλεξε για μητέρα του.

     

    Με τον ερχομό του παιδιού μου κατάλαβα ακόμη περισσότερο πόσο μεγάλη “μαγκιά” είναι να μεγαλώνεις σωστά ένα παιδί. Respect σε όλους τους γονείς εκεί έξω!

     

    Με αγάπη, υπομονή και φροντίδα θα τα καταφέρουμε.

     

    Ιουλία

     

     

    Υ.Γ. Θα χαρώ πολύ να διαβάσω τα σχόλια σας, και ακόμη περισσότερο αν μοιραστείτε τις δικές σας ιστορίες.

     

    Please reload

    Featured Posts

    5+1 τρόποι για να αποτοξινωθείς και να επανέλθεις μετά από την Πασχαλινή περίοδο

    April 12, 2018

    1/2
    Please reload

    Recent Posts