+30 2310 252528

    • w-facebook

    Πόνος Στην Πλάτη: Ποια είναι τα συνήθη αίτια και πως καταπραΰνεται;

    November 12, 2018

     

     

    Η σπονδυλική μας στήλη στηρίζει τα πάντα στο σώμα μας και ρυθμίζει πολλές από τις κινήσεις μας. Έτσι είναι λογικό πολλοί άνθρωποι να έχουν προβλήματα με την πλάτη τους. Ο πόνος στην πλάτη μπορεί να χτυπήσει την πόρτα όλων μας, ανεξάρτητα από το χώρο εργασίας μας, αφού μπορεί να δημιουργηθεί από καθιστική και όρθια εργασία.Μπορεί να προσβάλλει άτομα άνω των 18 και κάτων 60 ετών, αφού οι έφηβοι έχουν εύκαμπτη σπονδυλική στήλη και στους άνω των 60 η σκλήρυνση της περιοχής προστατεύει από τέτοιου είδους παθήσεις. Επειδή είναι τόσο έντονος ο πόνος και δυσκολεύει τις κινήσεις μας, είναι ο κυριότερος λόγος που αναγκάζει τον κόσμο να μη μπορεί να πάει στη δουλειά του.

     

    Υπάρχει ο ήπιος πόνος που με μία εικοσιτετράωρη ανάπαυση και ξεκούραση της περιοχής θα υποχωρήσει ο πόνος, όμως μπορεί να είναι και σύμπτωμα κάποιας σοβαρότερης πάθησης.

     

    Τα πιο συχνά σημεία της πλάτης που εμφανίζουν πρόβλημα πόνου είναι στον αυχένα και στην καμπύλη που σχηματίζει η σπονδυλική στήλη χαμηλά στην πλάτη μας. Αυτά τα σημεία είναι που σηκώνουν και το περισσότερο βάρος σε σχέση με την υπόλοιπη πλάτη.

     

     

    Ποια είναι τα συνήθη αίτια που βιώνουμε πόνο στην πλάτη

     

    Ο τρόπος ζωής μας μπορεί σε μεγάλο βαθμό να δημιουργήσει αφόρητους πόνους στην πλάτη. Κάποια από τα πράγματα που κάνουμε κάθε μέρα και μπορούν να μας δημιουργήσουν πρόβλημα με έντονο πόνο στην πλάτη είναι:

     

    • Η στάση του σώματος στο γραφείο, στο σπίτι, στην οδήγηση, στον καναπέ ή στον ύπνο. Πρέπει σε όλες αυτές τις περιπτώσεις να στηρίζουμε σωστά το σώμα μας.

    • Απρόσεκτη άρση ή ώθηση βαρών. Ειδικά εάν δεν είμαστε κάποιος που γυμνάζεται συστηματικά και δεν είναι συνηθισμένο το σώμα του στην άσκηση, το να σηκώσουμε ή να σπρώξουμε ξαφνικά και απρόσεκτα μεγάλα βάρη, σοκάρει τους μυς μας με αποτέλεσμα να πονάμε ή ακόμη και να τραυματιστούμε.

    • Τα ψηλά τακούνια. Γνωστή αιτία πόνων στην πλάτη είναι τα ψηλοτάκουνα παπούτσια, αφού οι γυναίκες αναγκάζουν το σώμα τους να ισορροπεί πάνω σε αυτά και αναγκάζουν την πλάτη να κυρτώνει, κάνοντας τις αρθρώσεις να πιέζονται.

    • Υπερβολικό στρες. Οι άνθρωποι τείνουμε να “σηκώνουμε” το άγχος μας στις πλάτες μας, δημιουργώντας κόμπους σε συγκεκριμένα σημεία, ή σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και σπασμούς.

    • Ο εθισμός στο κινητό ή το διάβασμα. Η σωστή στάση του σώματος όταν διαβάζουμε κάτι στο κινητό, στο tablet ή απλά σε ένα βιβλίο είναι να το κρατάμε στο ύψος των ματιών μας. Το να σκύβουμε για να δούμε το κινητό αντιστοιχεί στο να σηκώνουμε 27,2 κιλά με το λαιμό μας.

    • Ποιότητα του ύπνου. Το στρώμα στο οποίο κοιμόμαστε παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία της πλάτης μας. Κάθε 8 - 10 χρόνια θα πρέπει να το αντικαθιστούμε. Όπως επίσης σημαντικό για τη στάση του σώματός μας κατά τη διάρκεια του ύπνου είναι και το μαξιλάρι μας.

     

    Αλλά μπορεί ο πόνος στην πλάτη να οφείλεται σε σοβαρότερες αιτίες που δεν έχουν να κάνουν μόνο με την καθημερινότητά μας. Αυτές μπορεί να είναι:

     

    • Θλάση των μυών: είναι η πιο κοινή αιτία για τον πόνο της μέσης.

    • Ρήξη μεσοσπονδύλιου δίσκου: που ονομάζεται επίσης κήλη δίσκου, είναι μια άλλη κοινή αιτία του πόνου στην μέσης.

    • Στένωση της σπονδυλικής στήλης.

    • Αρθρίτιδα: πιο συχνά επηρεάζει αρθρώσεις, όπως τα γόνατα και τα δάχτυλα.

    • Σπονδυλολίσθηση: προκαλεί πόνο στην πλάτη. Η πιο κοινή αιτία σπονδυλολίσθησης οφείλεται σε εκφυλιστικές αλλαγές που προκαλούν απώλεια της κανονικής σταθεροποίηση των δομών της σπονδυλικής στήλης.

     

    Τρόποι αντιμετώπισης ή καταπράυνσης του πόνου στην πλάτη

     

    Σαφώς κάποιες σοβαρές περιπτώσεις χρειάζονται συμβουλή γιατρού για να αντιμετωπιστούν. Παρόλα αυτά, πριν φτάσουμε στην αντιμετώπιση μπορούμε με λίγες αλλαγές στον τρόπο ζωής μας να προλάβουμε ή να καταπραΰνουμε τον πόνο στην πλάτη.

     

    Για τους μικρούς πόνους που είναι αποτέλεσμα κάποιας απότομης κίνησης, λάθος στάσης σώματος κλπ, αρκεί να δώσουμε χρόνο στο μυ για να γυρίσει στην αρχική του κατάσταση. Με λίγο μασάζ στην περιοχή, και προσοχή των κινήσεών μας από μεριά μας σε μία ή δύο μέρες ο πόνος υποχωρεί.

     

    Αυτό σημαίνει βέβαια:

     

    • Να έχουμε στο νου μας πάντα τη σωστή στάση του σώματός μας όταν καθόμαστε, όταν ξαπλώνουμε και όταν σηκωνόμαστε να στηρίζουμε σωστά τη μέση και την πλάτη μας

    • Να κάνουμε έστω κάποιες ασκήσεις την ημέρα, εάν δεν είναι εφικτό να γυμναζόμαστε κανονικά. Το περπάτημα και οι διατάσεις βοηθούν στη διατήρηση μια καλής φυσικής κατάστασης και θα καταστήσουν τους μυς μας πιο ανθεκτικούς στις καθημερινές δυσκολίες. Προσοχή όμως! Και η υπερβολική άσκηση ή η λάθος εκτέλεση μιας άσκησης μπορεί να τραυματίσει σοβαρά τους μυς της πλάτης και όχι μόνο.

    • Όσοι εργάζονται σε γραφείο θα πρέπει κάθε μία ώρα να κάνουν ένα μικρό διάλειμμα για περπάτημα

    • Τα περιττά κιλά επίσης προσθέτουν επιπλέον βάρος στην πλάτη, οπότε η δίαιτα είναι ένας τρόπος πρόληψης, σε αυτή την περίπτωση.

    • Το τέντωμα μπορεί να βοηθήσει πολύ τους μυς μας. Το να είμαστε ευλύγιστοι μας καθιστά λιγότερο επιρρεπείς σε μικροτραυματισμούς, διαστρέμματα και πιάσιμο.

    • Μία θερμοφόρα ή ένα ζεστό επίθεμα μπορεί να ανακουφίσει την περιοχή από τον έντονο πόνο, αλλά σε καμία περίπτωση αυτό δεν αποτελεί θεραπεία.

     

    Εάν οι πόνοι στην πλάτη σας επιμένουν, συμβουλευτείτε έναν γιατρό.

     

    Το εξατομικευμένο θεραπευτικό μασάζ, εστιάζει στα σημεία που έχετε περισσότερο ανάγκη και καταπραΰνει τον πόνο. Μάθετε περισσότερα για τα οφέλη του εξατομικευμένου θεραπευτικού μασάζ, εδώ.

     

    Please reload

    Featured Posts

    5+1 τρόποι για να αποτοξινωθείς και να επανέλθεις μετά από την Πασχαλινή περίοδο

    April 12, 2018

    1/2
    Please reload

    Recent Posts