+30 2310 252528

    • w-facebook

    Πόνος Στα Πόδια: Ποια είναι τα συνήθη αίτια και πως καταπραΰνεται;

    November 19, 2018

     

    Τα πόδια μας σηκώνουν όλο το βάρος των κινήσεών μας. Είτε κάνουμε καθιστική ζωή, είτε βρισκόμαστε όλη μέρα σε κίνηση, τα πόδια μας επιβαρύνονται.  Όμως, τις περισσότερες φορές, λαμβάνοντας τα κατάλληλα προληπτικά μέτρα και κάνοντας ορισμένες  ενέργειες σε περίπτωση που εμφανιστεί πόνος, μπορούμε να αποφύγουμε ή να αντιμετωπίσουμε τον πόνο στα πόδια.

     

    Υπάρχουν κυρίως δύο ειδών πόνοι στα πόδια. Αυτοί που είναι πιο καθημερινοί και μπορούμε εύκολα να προλάβουμε ή να ανακουφίσουμε σε περίπτωση που εμφανιστούν, και εκείνοι που οφείλονται σε κάποια ιατρική πάθηση, οπότε θα χρειαστεί συμβολή γιατρού.  Στα πόδια μας έχουμε οστά, αρθρώσεις, μύες, νεύρα και αγγεία. Σε κάθε ένα από αυτά μπορεί να κρύβεται η αιτία του πόνου.

     

     

    Κυριότερες μορφές & αιτίες του πόνου στα πόδια

     

    Η πιο απλή και συχνή μορφή πόνου που όλοι έχουμε βιώσει είναι οι κράμπες. Εάν παθαίνετε συχνά κράμπες μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι οι μύες σας είναι αφυδατωμένοι, οπότε πίνοντας περισσότερο νερό μπορείτε να μειώσετε την εμφάνισή τους ή μπορεί να οφείλεται στην έλλειψη ηλεκτρολυτών (π.χ. ασβέστιο, μαγνήσιο, νάτριο, κάλιο), στην οποία περίπτωση θα πρέπει να εισάγετε τους ηλεκτρολύτες στη διατροφή σας. Όταν εμφανίζονται, με λίγο τοπικό μασάζ στην περιοχή θα ανακουφιστείτε.

     

    Σε περίπτωση που κάποιος γυμνάζεται, είναι πολύ σημαντικό το σωστό ζέσταμα αφού η μη ύπαρξή του μπορεί να οδηγήσει σε μικροτραυματισμούς των μυών, κακώσεις ή διαστρέμματα. Ο πόνος σε αυτές τις περιπτώσεις είναι παροδικός, όμως εάν επαναλαμβάνεται αυτή η κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρότερες κακώσεις.

     

    Οι παθήσεις της μέσης, όπως η δισκοπάθεια, μπορεί να έχουν αντίκτυπο στα πόδια. Στην περίπτωση της ισχιαλγίας, ο πόνος εντοπίζεται σε ολόκληρο το πόδι, στο πέλμα ή στα δάκτυλα και μπορεί να συνοδεύεται από καυσαλγία, μούδιασμα ή και αίσθηση τσιμπήματος. Η ισχιαλγία οφείλεται σε πίεση του ισχιακού νεύρου (π.χ. από μια ή και περισσότερες κήλες στους μεσοσπονδύλιους δίσκους που πιέζουν τα νεύρα που εκφύονται από εκεί).

     

    Επιπλέον σοβαρές περιπτώσεις που εκδηλώνονται με πόνο στα πόδια είναι οι παρακάτω:

     

    • Κιρσοί: Πρόκειται για διατεταμένες φλέβες κάτω από το δέρμα, όπου λιμνάζει το αίμα. Με το πέρασμα του χρόνου μπορεί να προκαλέσουν και θρόμβωση.

    • Τενοντίτιδα: Η τενοντοπάθεια του αχίλλειου εκδηλώνεται με πόνο, δυσκολία στην κίνηση και απώλεια δύναμης του τένοντα τα οποία είναι εντονότερα κατά το τρέξιμο, τα άλματα και όταν σηκώνουμε το πόδι μας από το έδαφος για να κάνουμε το επόμενο βήμα. Εμφανίζεται λόγω επαναλαμβανόμενης καταπόνησης και επηρεάζει τις αρθρώσεις.

    • Φλεβική θρόμβωση: Αποτελεί ίσως τη σοβαρότερη αιτία πόνου στο πόδι. Προκύπτει όταν το αίμα «πήζει» μέσα σε κάποια φλέβα, εμποδίζοντας έτσι την ροή του. Πολλές φορές συνοδεύεται με πρήξιμο όλου του ποδιού ή της γάμπας. Μπορεί δε να προκληθεί εκτός των άλλων αιτιών και από την ακινησία.

    • Αθηροσκλήρωση: Είναι η στένωση και η σκλήρυνση των αρτηριών λόγω της συσσώρευσης λίπους και χοληστερόλης. Οι αρτηρίες είναι τα αιμοφόρα αγγεία που μεταφέρουν αίμα πλούσιο σε οξυγόνο σε όλο το σώμα. Όταν υπάρχει στένωση, μειώνεται η ροή του αίματος σε διάφορα μέρη του σώματος. Αν οι ιστοί στα πόδια δεν λαμβάνουν αρκετό οξυγόνο, μπορεί να προκληθεί πόνος (εμφανίζεται κυρίως στις γάμπες).

     

    Εάν ο πόνος επιμείνει για περισσότερο από 24 - 48 ώρες απευθυνθείτε στο γιατρό σας.
     

     

    Τρόποι καταπράυνσης του πόνου στα πόδια

     

    Για να αντιμετωπίσουμε ή για να προλάβουμε τους πόνους στα πόδια, μπορεί να χρειαστεί να μεταβάλλουμε ορισμένες συνήθειές μας. Η απώλεια βάρους, σε περίπτωση που κάποιος είναι υπέρβαρος, μπορεί να βοηθήσει αισθητά στη μείωση του πόνου, αφού τα πόδια θα σηκώνουν λιγότερο βάρος. Η επιλογή άνετων παπουτσιών θα ανακουφίσει τα κουρασμένα πόδια, αφού θα παρέχουν τη σωστή υποστήριξη που χρειάζονται τα πόδια και η σπονδυλική στήλη. Ασκήσεις ενδυνάμωσης των ποδιών και της μέσης επίσης είναι χρήσιμες. Για ήπιες περιπτώσεις συνίσταται να κοιμάται ο ασθενής με τα πόδια σε υψηλότερη θέση από το υπόλοιπο σώμα, έτσι ώστε να ξεκουράζεται η περιοχή.

     

    Αφού εμφανιστεί ο πόνος, και ειδικότερα σε περιπτώσεις χρόνιων πόνων, το συστηματικό μασάζ μπορεί να αποδειχθεί καλός τρόπος ανακούφισης ή και απαλλαγής από τον πόνο, ανάλογα με το πόσο σοβαρή είναι η κάθε περίπτωση. Με το μασάζ απελευθερώνεται η πίεση από όλο το πόδι και τονώνεται η ροή του αίματος.

     

    Το εξατομικευμένο θεραπευτικό μασάζ για την περιοχή των ποδιών μπορεί να σας βοηθήσει σημαντικά. Μάθετε περισσότερα για τα οφέλη του εδώ.

     

    Please reload

    Featured Posts

    5+1 τρόποι για να αποτοξινωθείς και να επανέλθεις μετά από την Πασχαλινή περίοδο

    April 12, 2018

    1/2
    Please reload

    Recent Posts