+30 2310 252528

    • w-facebook

    7 τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό

    September 17, 2018

     

     

     

    Είμαστε 1 βήμα μακριά από τον χειμώνα και η θερμοκρασία έχει μειωθεί δραματικά. Η εποχιακή γρίπη και τα κρυολογήματα παραμονεύουν. Για να καταφέρετε να παραμείνετε υγιείς και να ανταποκριθείτε στις ανάγκες της καθημερινότητας, είναι σημαντικό να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας.

     

    Για να “θωρακίσετε” τον οργανισμό σας απέναντι στην εποχιακή γρίπη και τα κρυολογήματα που παραμονεύουν,  συλλέξαμε 7 διαφορετικές τροφές που μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματός σας.

     

     

    Γιαούρτι

     

    Ψάξτε για γιαούρτια που αναγράφουν "περιέχει ζωντανές και ενεργές καλλιέργειες" στην ετικέτα. Αυτές οι καλλιέργειες μπορούν να τονώσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα για να βοηθήσουν στην καταπολέμηση ασθενειών. Προσπαθήστε να επιλέξετε απλά γιαούρτια και όχι με γεύσεις και διάφορες προσθήκες, καθώς μπορεί να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Μπορείτε να "γλυκάνετε" το γιαούρτι μόνοι σας, προσθέτοντας ψιλοκομμένα φρέσκα φρούτα.

    Το γιαούρτι μπορεί να είναι και σημαντική πηγή βιταμίνης D, η οποία βοηθά στη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος και θεωρείται ότι ενισχύει τη φυσική άμυνα του οργανισμού μας από τις ασθένειες.

     

     

    Πουλερικά

     

    Όταν είστε άρρωστος, μια κοτόσουπα είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεστε, καθώς βοηθάει στη βελτίωση των συμπτωμάτων του κρυολογήματος. Όμως, η κοτόσουπα βοηθά επίσης στην προστασία σας από το να αρρωστήσετε εξαρχής. Τα πουλερικά, όπως το κοτόπουλο και η γαλοπούλα, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β-6. Περίπου 100 γραμμάρια γαλοπούλας ή κοτόπουλου περιέχουν 40 έως 50 τοις εκατό της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας Β-6.

    Η βιταμίνη Β-6 είναι ένας σημαντικός παράγοντας σε πολλές από τις χημικές αντιδράσεις που συμβαίνουν στο σώμα. Είναι επίσης ζωτικής σημασίας για το σχηματισμό νέων και υγιεινών ερυθρών αιμοσφαιρίων. Ακόμη, ο ζωμός που παράγεται από το βράσιμο του κοτόπουλου περιέχει ζελατίνη, χονδροϊτίνη και άλλα θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στην θωράκιση του εντέρου και στην ανοσία.


     

    Ηλιόσποροι

     

    Οι ηλιόσποροι είναι γεμάτοι με θρεπτικά συστατικά, όπως φώσφορο, μαγνήσιο και βιταμίνη Β-6. Έχουν επίσης αρκετά υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε, με το 82 τοις εκατό του συνιστώμενου ημερήσιου ποσού να βρίσκεται σε μόλις 60 γραμμάρια. Η βιταμίνη Ε είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό. Είναι σημαντική για τη ρύθμιση και τη διατήρηση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.


     

    Πράσινο Τσάι και μαύρο τσάι

     

    Τόσο το πράσινο όσο και το μαύρο τσάι είναι πλούσια σεφλαβονοειδή, έναν τύπο αντιοξειδωτικού. Εκεί όπου το πράσινο τσάι πραγματικά υπερέχει είναι στα επίπεδα του galactate epigallocatechin, ή EGCG, το οποίο είναι ένα άλλο ισχυρό αντιοξειδωτικό. Το EGCG έχει αποδειχθεί ότι ενισχύει την ανοσολογική λειτουργία. Η διαδικασία ζύμωσης του μαύρου τσαγιού καταστρέφει μεγάλη ποσότητα από το EGCG. Το πράσινο τσάι, από την άλλη πλευρά, ατμοποιείται και δεν ζυμώνεται, διατηρώντας έτσι τα υψηλά επίπεδα του σε EGCG. Ακόμη, το πράσινο τσάι είναι μια καλή πηγή του αμινοξέος L-θεανίνης. 

     

     

    Αμύγδαλα

     

    Όταν πρόκειται για την πρόληψη και την καταπολέμηση των κρυολογημάτων, η βιταμίνη Ε τείνει να βρίσκεται μια θέση πίσω από την βιταμίνη C. Ωστόσο, η βιταμίνη Ε είναι εξίσου σημαντική για ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα. Είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη, που σημαίνει ότι απαιτεί την παρουσία του λίπους για να απορροφηθεί σωστά. Τα καρύδια, όπως τα αμύγδαλα, είναι γεμάτα με τη βιταμίνη και επίσης έχουν υγιή λιπαρά. Μιάμιση κούπα, η οποία είναι περίπου 46 ολόκληρα αμύγδαλα με κέλυφος, παρέχει σχεδόν το 100 τοις εκατό της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας βιταμίνης Ε.

     

     

    Εσπεριδοειδή

     

    Οι περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται στη βιταμίνη C, αφού έχουν κρυώσει. Αυτό συμβαίνει γιατί συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας συστήματος. Πιο συγκεκριμένα, η βιταμίνη C συμβάλλει στην παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων, τα οποία είναι βασικά στοιχεία για την καταπολέμηση των λοιμώξεων. Σχεδόν όλα τα εσπεριδοειδή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. 

    Μερικά δημοφιλή εσπεριδοειδή είναι τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια, τα λεμόνια, τα limes και οι κλημεντίνες. Με μια τέτοια ποικιλία για να διαλέξετε, είναι εύκολο να προσθέσετε μια δόση βιταμίνης C σε οποιοδήποτε γεύμα.

     

     

    Ακτινίδια

     

    Τα ακτινίδια είναι γεμάτα από μια σειρά βασικών θρεπτικών ουσιών, όπως το φυλλικό οξύ, το κάλιο, η βιταμίνη Κ και η βιταμίνη C. Η βιταμίνη C ενισχύει την παραγωγή των λευκών αιμοσφαιρίων για την καταπολέμηση των λοιμώξεων, ενώ τα άλλα θρεπτικά συστατικά του ακτινιδίου βοηθούν στο να διατηρηθεί το σώμα σας υγιές.

     

     

    Εκτός από τις παραπάνω τροφές, μπορείτε να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας επιλέγοντας την θεραπεία λεμφικής μάλαξης - μάθετε περισσότερα για την θεραπεία εδώ.

    Please reload

    Featured Posts

    5+1 τρόποι για να αποτοξινωθείς και να επανέλθεις μετά από την Πασχαλινή περίοδο

    April 12, 2018

    1/2
    Please reload

    Recent Posts