+30 2310 252528

    • w-facebook

    Ημικρανία και εύκολες θεραπευτικές συμβουλές

    Τι είναι η ημικρανία

    Για να καταλάβουμε εάν πάσχουμε από ημικρανία ή από πονοκεφάλους πρέπει πρώτα να γνωρίζουμε τους διάφορους τύπους κεφαλαλγίας. 

    Η κεφαλαλγία είναι μια γενική έννοια ενός πόνου της κεφαλής, ο οποίος ανάλογα με τα αίτια που τον προκαλούν διαχωρίζεται σε δυο τύπους:
     
    (1) πρωτοπαθείς κεφαλαλγίες όπως η ημικρανία, η αθροιστική κεφαλαλγία και η κεφαλαλγία τάσης, οι οποίες δεν προέρχονται από κάποια ασθένεια 
    (2) δευτεροπαθείς κεφαλαλγίες, οι οποίες είναι αποτέλεσμα μίας άλλης ασθένειας ή της φαρμακευτικής αγωγής για την θεραπεία της, όπως κρυολογήματα, υπερβολικό αλκοόλ, μυωπία/υπερμετρωπία, ιγμορίτιδα, γαστρεντερίτιδα κτλ.

     

    Στο παρόν άρθρο θα ασχοληθούμε με την ημικρανία. 

    Οι επιστήμονες ακόμη δεν γνωρίζουν με βεβαιότητα τι προκαλεί τις ημικρανίες γι’αυτό και η αντιμετώπισή τους διαφέρει κατά περίπτωση. 

    Η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία

    1.    Ελέγξτε κατά πόσον η διατροφή σας είναι απαλλαγμένη από παράγοντες που πυροδοτούν τις ημικρανίες. Στο ένα δέκατο των ανθρώπων που υποφέρουν από ημικρανίες, αιτία είναι οι διατροφικές τους συνήθειες. Δοκιμάστε να καταγράψετε σε ένα ημερολόγιο τις τροφές που καταναλώνετε καθημερινά υπογραμμίζοντας εκείνες που πιθανόν να προκαλούν τις ημικρανίες, όπως κόκκινο κρασί, σοκολάτα, γαλακτοκομικά κτλ. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα ανακαλύψετε ποιες τροφές θα πρέπει να αποφεύγετε.
    2.    Βελτίωση των συνηθειών ύπνου. Μια σταθερή ρουτίνα όσον αφορά τις ώρες κατά τις οποίες πηγαίνετε για ύπνο και ξυπνάτε το πρωί, ακόμη και τα Σαββατοκύριακα, μπορεί να βοηθήσει στην ρύθμιση των ορμονών και να μειώσει αισθητά τις ημικρανίες. Κατά την διάρκεια του ύπνου το υπνοδωμάτιο να είναι σκοτεινό και προτείνεται να απομακρύνετε ηλεκτρονικές συσκευές, όπως κινητά, τηλεόραση κτλ. Συγκεκριμένα, η οθόνη της τηλεόρασης εκπέμπει ένα μπλε φως που ενεργοποιεί τον εγκέφαλο και επηρεάζει τον φυσικό κύκλο ύπνου του σώματος.
    3.    Βελτίωση του κυκλοφορικού συστήματος. Μπορεί να βοηθήσει στην μείωση των κρίσεων ημικρανίας αλλά και να ανακουφίσει τα συμπτώματα που εκδηλώνονται όταν αυτή βρίσκεται σε έξαρση. Η προσθήκη τζίντζερ σε φυσικούς χυμούς και πιπέρι καγιέν στο φαγητό μπορεί να έχει πολύ θετική επίδραση στο κυκλοφορικό σας σύστημα. Ωφέλιμη είναι επίσης η εναλλαγή ζεστού (1-2 min) και κρύου (30-60 sec) νερού κατά την διάρκεια του ντους. 
    4.    Ήπια, τακτική φυσική άσκηση. Σε μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2011 στο Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η αερόβια άσκηση ήταν εξίσου αποτελεσματική στην πρόληψη των ημικρανιών με την φαρμακευτική αγωγή που χορηγήθηκε στους συμμετέχοντες. Η γυμναστική βοηθά στη μείωση της έντασης και του άγχους, που είναι γνωστός εκλυτικός παράγοντας κρίσεων ημικρανίας. Προκαλεί επίσης απελευθέρωση ενδορφινών, οι οποίες δρουν ως ήπιο ηρεμιστικό.
    5.    Χαλάρωση και θεραπευτικό μασάζ. Το μασάζ ως θεραπεία για τις ημικρανίες λειτουργεί προληπτικά. Οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται μειώνουν τους μυϊκούς σπασμούς και χαλαρώνουν την ένταση που συσσωρεύεται στους μύες στην περιοχή των ώμων , του αυχένα και της κεφαλής. Κατ’ αυτόν τον τρόπο μειώνεται η πίεση που ασκείται στα νεύρα και τα αιμοφόρα αγγεία και βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος. Επίσης το μασάζ, καθώς επιδρά καταπραϋντικά στο νευρικό σύστημα, βοηθάει σημαντικά στην διαχείριση του άγχους και στην διατήρηση της συναισθηματικής ισορροπίας.

    Με την σταδιακή, αλλά συνεπή και συστηματική, εφαρμογή αυτών των προληπτικών μέτρων και τεχνικών για την ανακούφιση από ημικρανίες θα πρέπει να είστε σε θέση να βελτιώσετε κατά πολύ την ποιότητα ζωής σας, απαλλαγμένοι από πόνο και δυσφορία.















     

    Please reload

    Featured Posts

    5+1 τρόποι για να αποτοξινωθείς και να επανέλθεις μετά από την Πασχαλινή περίοδο

    April 12, 2018

    1/2
    Please reload

    Recent Posts