+30 2310 252528

    • w-facebook
    Search
    • Healing Art Massage

    Άσκηση στην εγκυμοσύνη




    1.Μόλις έμαθα ότι είμαι έγκυος, μπορώ να συνεχίσω να γυμνάζομαι?


    Συγχαρητήρια για τα ευχάριστα νέα ! Θα ήταν καλό να επισκεφτείτε τον γυναικολόγο σας το συντομότερο δυνατό και να ζητήσετε την δική του έγκριση και ιατρική γνωμάτευση που θα σας διαβεβαιώνει ότι η εγκυμοσύνη εξελίσσεται φυσιολογικά και χωρίς επιπλοκές.


    2. Ποια γυμναστική είναι η καταλληλότερη για την περίοδο της εγκυμοσύνης?


    Τα είδη της φυσικής δραστηριότητας που ενδείκνυνται κατά την περίοδο της κύησης είναι το κολύμπι, το περπάτημα, το στατικό ποδήλατο,το γκολφ, το pilates και η yoga .


    3. Υπάρχει κάποιο είδος άσκησης που να αντενδείκνυται στην εγκυμοσύνη?


    Οι δραστηριότητες που είναι καλό να αποφεύγονται είναι αυτές που περιλαμβάνουν έντονη σωματική προσπάθεια και καταπόνηση. Ακόμα, είναι καλό να αποφεύγονται τα αθλήματα που ενέχουν τον κίνδυνο πτώσης ή τραυματισμού.

    Καλό θα είναι να αποφεύγονται τα αθλήματα επαφής, καθώς επιφέρουν κίνδυνο κοιλιακού τραυματισμού όπως το μποξ, η πάλη, το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ.

    Επιπλέον, αθλήματα υψηλού κινδύνου, λόγω πιθανής πτώσης ή τραυματισμού, όπως η ιππασία, το σκί, το τένις, η υποβρύχια κατάδυση, η άρση βαρών, το πατινάζ και η αναρρίχηση.


    4. Ποια είναι τα οφέλη της γυμναστικής σε αυτή τη περίοδο?


    Μερικά από τα οφέλη τη άσκησης κατά την περίοδο της κύησης είναι:

    Η ανακούφιση από μυοσκελετικούς πόνους

    Η ευεργετική δράση στο καρδιοαγγειακό σύστημα

    Η μείωση του κινδύνου παχυσαρκίας, υπέρτασης, διαβήτη και καρδιαγγειακών παθήσεων.

    Η μείωση του άγχους και του στρες

    Η βελτίωση της ψυχολογικής διάθεσης της εγκυμονούσας.

    Η βελτίωση της εικόνας του σώματος της μέλλουσας μητέρας.

    Η μικρότερη διάρκεια εξώθησης

    Η μικρότερη ανάγκη για επισκληρίδιο αναισθησία

    Ο μικρότερος κίνδυνος για επεμβατικό τοκετό.

    5. Πόσο συχνά μπορώ να γυμνάζομαι ως εγκυμονούσα?


    Κατά την περίοδο της κύησης είναι καλό να γυμναζόμαστε τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα. Θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας ότι:

    Η μέγιστη καρδιακή συχνότητα δεν πρέπει να ξεπερνά τους 140 σφυγμού το λεπτό.

    Η θερμοκρασία του σώματος να μην ξεπερνάει τους 38 βαθμούς Κελσίου.

    Να αποφεύγονται οι ασκήσεις από ύπτια θέση μετά τον τέταρτο μήνα κύησης.

    Να αποφεύγεται η άρση βάρους πάνω από 2 με 3 κιλά.


    6. Πως καταλαβαίνω αν έκανα παραπάνω απ’ότι αντέχω?


    Κάποια από τα σημάδια που θα πρέπει να προσέξει μια έγκυος για να αντιληφθεί ότι ξεπέρασε τα όρια της είναι :

    Η έντονη αδιαθεσία.

    Ζάλη ή ναυτία κατά την διάρκεια της άσκησης

    Έντονη μυϊκή αδυναμία

    Έντονες συσπάσεις στη μήτρα

    Οποιαδήποτε αρρυθμία όπως ταχυπαλμία

    Η δύσπνοια κατά την διάρκεια της άσκησης.


    7. Εάν δεν έχω κάνει γυμναστεί συστηματικά στη ζωή μου μπορώ να ξεκινήσω τώρα που είμαι έγκυος?


    Ναι μπορεί να ξεκινήσει την γυμναστική αρκεί η ένταση της άσκησης να είναι χαμηλή στα πρώτα μαθήματα και σταδιακά να αυξάνεται. Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι οι μέλλουσες μητέρες είναι καλό να αναζητούν χώρους άθλησης και γυμναστές που είναι εξειδικευμένοι στην άσκησης κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης έτσι ώστε να γνωρίζουν τα διεθνή guidelines και το πρόγραμμα της άσκησης που θα παρακολουθήσουν αν είναι εξατομικευμένο στις ανάγκες τους.



    Η Τουρτούρα Πηνελόπη είναι απόφοιτος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με ειδικότητα στην <<Ειδική Φυσική Αγωγή και Θεραπευτική Γυμναστική>>. Είναι ιδιοκτήτρια του γυμναστηρίου MOOV - Exclusive Fitness Studio, Καλαβρύτων 19 στην Καλαμαριά.

    69 views